Praca biurowa to w dużej mierze działania związane z dokumentami. Robi się obliczenia, tworzy dokumenty tekstowe, gromadzi się dane. To wszystko na komputerze.
Jest szereg obowiązków. Praca biurowa byłaby żmudna i wyczerpująca, gdyby nie programy, które ją wspierają. To programy przeznaczone do zadań biurowych. Najlepsze są te, które mają wiele funkcji przyspieszających pracę. Warto je poznać, idąc na Excel zaawansowany szkolenie. Można też poznać ten i inne programy na niższym poziomie.
Wyliczenia w programie Excel
Program ten służy do wyliczeń, księgowań, analiz. Tworzy się w nim zestawienia. Jest to bardzo rozbudowany program z pakietu MS Office. Pozwala na szybką pracę, tylko trzeba go dobrze poznać. Ma wiele funkcji, które usprawniają pracę. Pozwalają one też wykorzystać Excel do różnych zadań. Excel przyspiesza i ułatwia pracę m. in. księgowym, kadrowcom, analitykom finansowym.
Edytowanie dokumentów w programie Word
Tworzenie dokumentów tekstowych i edytowanie ich to jedno z najważniejszych zadań pracowników biurowych. Program Word bardzo ułatwia taką pracę. Pozwala szybko napisać, co jest potrzebne. Pisanie wspomagane jest przez narzędzie autokorekty, przez sprawdzanie błędów i liczne inne funkcje. Przy bardziej obszernych dokumentach może się przydać np. automatyczne tworzenie spisu treści. Warto nauczyć się dobrze formatowania, by móc korzystać z różnych ułatwień.
Jaki program do bazy danych?
Przyspieszenie pracy przydaje się także w odniesieniu do baz danych. Do ich tworzenia i działania na takich bazach służy program Access. Nie zawsze jednak trzeba po niego sięgać. Doskonale sprawdzi się Excel w HR, właśnie jako narzędzie do tworzenia baz danych. Może być tak wykorzystany i w innego rodzaju pracy.
Word, Access i Excel to programy z pakietu MS Office, które przyspieszają pracę. Upraszczając ją, poprawiają jej wydajność. Niekoniecznie wszystkie ich funkcje są używane. Nawet jednak znajomość podstawowa daje dużo. Ważną częścią pracy biurowej jest pisanie i odczytywanie e-maili. Przyda się wiec i program do obsługi poczty elektronicznej.